Ekonomi

Dünya İhracatında Mücevher Parıltısı İstanbul’dan Dünyaya Yayılıyor

Bu kapsamda 2023 yılının ilk 6 ayında 2,7 milyar dolar değerinde mücevher ihracatı yapan İstanbul, dünyanın en büyük beş uluslararası mücevher fuarından biri olan İstanbul Jewelry Show’a 54’üncü kez ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. Informa Markets tarafından Elmas Kule sponsorluğunda 5 -8 Ekim 2023 tarihleri ​​arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilecek olan fuar, 1000’den fazla firma ve markanın en yeni çalışmalarını ve hizmetlerini 27 binin üzerinde departman profesyoneliyle buluşturmayı hedefliyor. 140’tan fazla ülkeden.

Türk mücevher sektörü ihracatı en hızlı büyüyen sektörler arasında yer alıyor. 2023 yılının ilk 6 ayında 3 milyar 50 milyon dolarlık ihracat gerçekleşti. Bu çok değerli departmanın temsilcileri İstanbul’da 54. kez kamuoyunun karşısına çıkmaya hazırlanıyor.

Informa Markets’in Elmas Kule sponsorluğunda, 5-8 Ekim 2023 tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek olan 54. İstanbul Jewelry Show, alıcılarla tanışma ve iş birliği yapma fırsatı ile departman profesyonellerinin gündeminde ilk sırada yer alıyor. ABD’den Hindistan’a kadar farklı coğrafyalardan.

Ekim ayında düzenlenecek en büyük fuar

Mart ve Ekim aylarında olmak üzere yılda iki kez şubesini İstanbul’a getiren İstanbul Jewelry Show, bugüne kadar düzenlenen en büyük Ekim fuarına ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. Fuar, 40 bin metrekareden 50 bin metrekareye çıkacak olup toplamda 5 salonda 140’tan fazla ülkeden 27 binin üzerinde profesyoneli ağırlayacak. Altın, mücevherat, pırlanta, renkli taşlar, kıymetli ve yarı kıymetli taşlar, inciler, gümüş, gümüş takılar ve gümüş muhafazalar, altın montajı, rafineri, saatler, kalıplar, vitrin dekorasyonu, makine-teçhizat ve yan sanayi, kasalar, yazılımlar, lojistik, aydınlatma gibi çalışmalar da ziyaretçilerin beğenisine sunulacak.

Sektörün gelişimine destek olacak etkinliklere ev sahipliği yapacak

Fuar sadece ticari faaliyetleriyle değil, departmanın gelişimini destekleyen faaliyet takvimiyle de öne çıkıyor. Bu kapsamda Mücevher İhracatçıları Birliği ve İstanbul Jewelry Show’un ortak projesi olan Designer Club ile takı tasarımcıları ve ustaları, kendilerine ayrılan özel stantta, ürettikleri tasarım ve takıları sergileme şansı bulacak.

İstanbul Jewelry Show rezidansının ev sahipliğinde gerçekleştirilecek “Takı İçin Sanat – İlham Merkezi” etkinliği sanat ve mücevheri ön plana çıkaracak. Arka For Jewellery, küresel fenomenlerden sanat ve mücevher dünyasının değerli isimlerine kadar pek çok konuşmacının katılacağı, segmentin ufkunu genişletecek seminerlere ev sahipliği yapacak.

Ayrıca dünyanın bir numaralı trend tahmin şirketi WGSN, Arka For Jewellery kapsamında yeni dönemin trendlerini açıklayarak tüketici tercihleri ​​konusunda kritik öngörülerde bulunacak.

“Fuarda Mücevher İhracatının Yüzde 80’i Hedefleniyor”

Türkiye’nin altın takı pazar büyüklüğü açısından Hindistan, Çin, ABD ve Rusya ile birlikte dünyanın en büyük beş pazarının ortasında yer aldığını belirten İstanbul Jewelry Show Kurucu Ortağı Şermin Cengiz, “İlk sıranın ortasındayız. Dünya mücevher ihracatında üç ülke. Sektör geçen yıl 5 milyar 855 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Bu bağlamda fuarımız değerli bir ticaret merkezi konumunda. Fuarda yapılacak iş toplantılarıyla Türkiye mücevher ihracatının yüzde 80’e yakınının gerçekleşmesi hedefleniyor. Bu görüşmelerin ülke ekonomisine de olumlu etkisi olacak.

37 yıl önce 38 firmanın katılımıyla başlattığımız fuarımızı uluslararası alanda önde gelen fuarlardan biri haline getirerek Türk kuyumculuk dalının dünyaya tanıtıldığı eşsiz bir ortam sunuyoruz. Fuarların branşın gelişimi açısından çok değerli olduğunu düşünüyoruz. Bu medikal etkinliklerde firmalar kendilerini tanıtma ve sektördeki son gelişmeleri yakından takip etme fırsatı buluyor.”söz konusu.

Sürdürülebilirlik, İstanbul Jewelry Show’un Bir Parçası

Sürdürülebilirlik vizyonuyla fuarda çevreye duyarlı pek çok çalışma konunun değerine dikkat çekiyor. Faaliyetin karbon emisyonunu azaltmak amacıyla; Basılı malzemelerin azaltılması, yaka kartları ve fuar halılarının geri dönüştürülmesi, LED teknolojisi kullanılarak elektrik tasarrufu sağlanması, kağıt kullanımını azaltmak amacıyla tablet üzerinden online ziyaretçi anketi yapılması, CO2 emisyonunun en aza indirilmesi, katılımcı ve ziyaretçilerin fuar alanına toplu taşıma araçlarıyla ulaştırılması gibi detaylar öne çıkıyor. . .

 

silifkeajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu